søndag 4. september 2011

Bakgårdssalg 2 - oppfølgeren

Når jeg tilfeldigvis jobber i Oslo en fredag det er bakgårdssalg, da er det rett og slett ikke mulig å gå rett til stasjonen uten å gå innom. Kall det skjebnetro om du vil, jeg kaller det en dårlig skjult unnskyldning for å gjøre noe jeg egentlig har lyst til. Særlig siden jeg jobber i Oslo omtrent hver fredag, så det er ikke mye skjebne over det hele.

Uansett. Jeg var i Huitfeltsgate 15 på fredag, og tenkte helt ærlig at nå, nå skal jeg ikke kjøpe så mye, siden jeg handlet så mye på Tronsmo forrige uke. Timer senere prøvde jeg å smugle to hvite bæreposer med bøker inn i huset uten at samboeren la merke til det. ("Bøker - nå igjen? Har du lest noen av de forrige enda?")

Lista denne gangen:
Sylfest Lomheim - Språkteigen
Rune Christiansen - Krysantemum
Olaug Nilssen - Få meg på, for faen
Ragnar Hovland - Åleine i Alpane
Are Kalvø - Greatest hits 3
Agnes Ravatn - Veke 53
Espen Stueland - Gjennom kjøttet

Ingenting helt ukjent denne gangen. Lomheim til språknerden i meg, fordi jeg synes sånt er morsomt. Krysantemum og Få meg på, for faen fordi det er bøker jeg har hatt lyst til å lese lenge. Åleine i Alpene fordi jeg aldri har lest Hovland, men har fått det for meg at det burde jeg, så ei bok med tekster i utvalg hørtes ut som et bra sted å begynne. Are Kalvø fordi han er morsom, fordi jeg har Greatest Hits 1 og 2, så da endte jeg opp med å kjøpe nummer 3 også, selv om den egentlig er altfor tjukk og det hadde vært bedre å kjøpe bøkene hver for seg. Veke 53 fordi jeg liker Ravatn, men har ikke lest denne. Og Gjennom kjøttet fordi jeg har hatt lyst til å lese den siden første gang jeg hørte om den, men har aldri kommet så langt.

Totalsum 460 kroner, om jeg ikke husker feil, og det var fordi Stuelands bok er en murstein som kosta 200 kroner aleine. Men nå, nå er det på tide å lese noen bøker før jeg handler mer.

I går var jeg for øvrig på litteraturfestival. Det skal jeg også skrive litt om, men ikke i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar