torsdag 18. september 2014

Bokbloggertreffet 2014 - Epilog

Altså, det er veldig mye jeg kunne sagt om årets bokbloggertreff. Men jeg ser ikke helt poenget når det er så mange bra folk som har skrevet så mye bra før meg.
Men jeg kan legge til dette:Noen går på bokfestival for å høre forfattere. Jeg går tydeligvis på bokfestival for å hamstre:

Det kan kanskje sees som en formildende omstendighet at jeg bare kjøpte seks av bøkene og at fem av dem attpåtil var på salg og dermed tilsammen kostet mindre enn den sjette, Innsirkling 3.

Hele den nederste raden fikk jeg av Elida, som generøst tilbød hele Lanterne-samlingen sin da jeg nevnte på Instagram at jeg samlet på nettopp denne serien. Jeg betalte i kaffe og sjokolade, og kom veldig godt ut av den dealen. Sirkelen fikk jeg av MoonStar ,og resten ble plukket opp fra det fantastiske bokbordet som bokbloggertreffet hadde å by på. Jeg har vært i overkant grådig og forsynt meg med seks titler derfra, men til mitt forsvar ble fire av dem plukket etter at alle andre var ferdig. Egentlig gjorde jeg med andre ord en god gjerning og forhindret at noen måtte bære med seg donasjonene sine hele den lange veien hjem.

Og jeg kan avslutte med dette:
Det har vært labert med oppdateringer på bloggen min lenge. Først fordi jeg var vannvittig stressa med parallelløp jobb - fulltidsstudier. I sommer fordi jeg var altfor opptatt med å lese til å ha tid til å skrive om bøkene. Dessuten synes jeg alt jeg skriver om dagen er platt og uinteressant. Da er det ikke akkurat motiverende å blogge.

Men. Er det én ting bokbloggertreff gir meg i bøtter og lass, så er det inspirasjon. To dager med snakking om bøker og blogging trigget skrivekløen igjen. Det var gøy med bokbloggerpris, og nå er jeg klar for å gjøre en skikkelig innsats for å lese norske 2014 bøker for å kunne nominere til neste års pris. Fra januar til halvveis i september har jeg greid to. Det vil si at jeg på de resterende 3,5 månedene av året må lese 13 om jeg skal greie målet mitt.

Tatt i betraktning at jeg på lørdag drar på charterferie og har planer om å ligge rett ut på ei solseng med bok i hånda i ei uke, føles det innen rekkevidde. Det blir minst tre kandidater med i kofferten, så får vi se hva som dukker opp i postkassa innen den tid.

6 kommentarer:

  1. Gleder meg! Skriv da! Jeg er klar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte bare ha litt ferie først. Fikk lest masse, nå skal jeg prøve å få skrevet om en del av det. To be continiued :)

      Slett
  2. Usj, verken fikk jeg hamstret eller hørt på forfattere (utenom prisen), men jeg kjenner meg slettes ikke så misfornøyd likevel :-D

    Livets største mysterium: Jeg har enda ikke kjøpt Innsirkling3.

    SvarSlett
    Svar
    1. Men du HAR bilde av deg selv sammen med Tiller. Da kan det være det samme med både snakkende forfattere og hamstring!

      Slett
  3. Aner meg at det er for sent å insistere på at du tar meg deg Samuraien på ferie?)

    Jeg har nå studert bokbilde ditt nøye, spesielt de uleste og de jeg aldri har hørt om.
    Ellers noterer jeg meg at du stakk av meg Fowlerboka, som jeg lette og lette etter. Hvordan fikk du til det, vi var da på samme lag, og burde ihvertfall teoretisk beveget oss samtidig til bokbordet. Samuraien er varmt anbefalt. Katarina B er lovprist av Line. Hornby er middelmådig (selv om mannen er genial) og Tiller blir jeg sikkert den siste bokbloggeren som leser (hører) da jeg standhaftig kommer til å vente meg gjennom bibliotekkøa.
    Håper du har en strålende ferie, og når det høres ut som flymotoren holder på kverkes er det bare landingshjulene som kommer ut - (eller inn)
    - det har jeg lært av mannen min som reparerer fly for a living.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, du var for sein og Samuraien var sjanseløs med sine harde permer. Sånt får ikke være med i feriekofferten. Men jeg tar anbefalingen til etteretning, og skal lese!

      Vet ikke helt hvordan jeg greide snappe Fowlerboka foran deg. Følte ikke at jeg var spesielt rask til å finne fram til den en gang. Var innom et par andre alternativer før jeg endte med den. Har til og med lest den i løpet av ferien, og må innrømme jeg er litt lunken. Du kan arve den om du vil?

      Har hatt en strålende, uproduktiv ferie der jeg fikk lest 5,5 bok og ellers ikke gjort noen ting. Akkurat som det skulle være. Og overlevde flytur på 2x4 timer. Føler meg som Supermann!

      Slett