lørdag 21. august 2010

Youtube på en lørdag

På torsdag hadde jeg tenkt å legge meg tidlig, jeg skulle bare se ett youtube-klipp først. Og før jeg visste ordet av det, hadde det gått to timer.

Sånt skjer hele tida. Jeg ser ett klipp, som lenker videre til noe annet som ser interessant ut, som minner meg på noe jeg må søke opp, som lenker videre til...

Uansett, veien ledet meg på et eller annet tidspunkt til dette klippet av Janis Ian som synger At Seventeen. En nydelig sang jeg har hørt mange, mange ganger før.

Men det som gjør dette klippet, er monologen før hun synger. Det virker som hun har fått spørsmål om hun noensinne blir lei av å spille akkurat den sangen. Og svaret hennes er helt fantastisk. Vel verdt 1 minutt og 22 sekunder av din dag. (Eller 6 minutter og 39 sekunder, så får du med deg sangen også.)

1 kommentar:

  1. Englandstips: Nå har jeg lagt opp en post hos meg om Lacock, et veldig severdig sted som ligger på passe avstand fra Bath.

    SvarSlett