torsdag 29. april 2010

Bokgave

Skolen der en jeg kjenner jobber, er gavmilde om dagen. De tømmer biblioteket og lar alle ta det de vil ha. Selv har jeg ikke vært der, men idag fikk jeg levert på døra en sekk med bøker fra en som tenkte på meg. Ingenting jeg har noe forhold til fra før, men det er jo bare spennende.
Noen som har lest noe av dette og kan fortelle meg noe?
Stendhal: Rødt og sort
Paul Leer-Salvesen: Vingeskutt/Fugler i flukt
Britt Sørensen: I Margaretas hus
Anne K. Bang: Hold i virkeligheten
Karl Forthun: Gråbein
James Bowell: The life of Samuel Johnson
Yngve Frøyen: Føniks
Per Erik Borge: Harpunen i hjertet

3 kommentarer:

  1. Du har ihvertfall fått to meget lesverdige klassikere: Stendal og Boswell. Heldig, du!

    SvarSlett
  2. Stendhals 'Rødt og sort' leste jeg mange år tilbake pga klassikerstatusen, uten å få allverden ut av den, men den gir nok pluss i margen om du får bokettersynet på besøk!

    SvarSlett
  3. Hehe, er vel ikke veldig sannsynlig at bokettersynet innfinner seg her hos meg. Må si at etter å ha bladd litt og lest baksidetekster er Boswetts Samuel Johnson biografi det som ser mest spennende ut i denne bunken. Men før noe annet, blir det mer Buru-kvartetten på meg.

    SvarSlett