torsdag 5. januar 2012

Januarsalg og oversikt

Nytt år, nye forsetter rundt omkring i bloggosfæren.
Et av de mest populære må være tanken om å blåse støvet av de bøkene som allerede står der uleste i hyller rundt omkring.

Jeg har ikke tenkt å ha noen nyttårsforsetter i år, men jeg har en tanke om å skaffe meg litt mer oversikt. Det begynte i fjor høst med at jeg gikk over bokhyllene mine for å finne ut hva det er jeg faktisk har stående uten å ha lest. Den lista ligger her. Nå har jeg også laget en side over bøkene som flytter inn i bokhyllene mine i løpet av 2012 her.
Når året er omme, kan jeg si noe mer om hvor mye samlinga har vokst i forhold til hvor mye av den jeg har lest. Interessant? Ja, for meg selv, om ikke for særlig mange andre.Det holder for meg.

Årets første bokjøp skjedde på impuls i dag. Jeg skulle bare gå forbi Tanum på vei til postkontoret, men der, midt i inngangen stod et bord med 80% avslag. Da måtte jeg selvsagt stoppe, og tre bøker fikk være med hjem.
Cesilie Holck: Norg fordi jeg akkurat leste om henne i Vinduet og ble nysgjerrig.
Agnar Lirhus: Affektlære fordi han gikk i klassen min i Bø.
Line Baugstø: Regntid uten at jeg kan fortelle akkurat hvorfor.

Jeg erklærer herved årets innkjøpskonto for åpnet!

2 kommentarer:

  1. Jeg leste også nettopp om Cesilie Holck i Vinduet og ble nysgjerrig, men mer på 'Lille hjelper' enn 'Norg.'

    For tiden holder jeg på å børste støv, men jeg tror ikke det er et nyttårsforsett. Mer det at jeg har en purring på biblioteket som jeg ikke skal ha og som vi har en mailkorrespondanse om, men som jeg blir spurt om hvis jeg drar dit og låner bøker, noe jeg ikke orker, for da må jeg forklare det på nytt og på nytt, så jeg venter med å låne nye bøker til mailkorrespondansen er over. Heldigvis har jeg mange støvete bøker!

    SvarSlett
  2. Det er sånne tider de støvete bøkene er til for. Men jeg tror jeg må sette verdensrekord i mailkorrespondanse med biblioteket om det skulle ta lang nok tid til å komme gjennom alt ;)

    Jeg ble vel egentlig bare generelt nysgjerrig på Cesilie Holck, og da Norg var boka som lå på tilbudsbordet, ble det den i første omgang. Så får vi se om jeg får lest noe av det nye. Akkurat nå sitter jeg dønn fast i fantasyuniverset til Steven Erikson, og tror jeg blir der en stund til.

    SvarSlett