tirsdag 8. januar 2013

Ut og møte verden

Dette er en setning jeg har skrevet flere ganger på bloggen allerede:
Jeg er ikke så flink til å gå på litterære arrangementer.

Den er sann, men strengt tatt en kraftig underdrivelse. Sannheten er at jeg ikke er så flink til å gå på arrangementer av noe slag - fritida tilbringes stort sett hjemme i leiligheten med ei bok, en TV-serie eller et dataspill. Jeg trives med det. Eller, vi trives med det - vi er to om det valget - men noen ganger tenker jeg at verden der ute har mye og by på også.

Som for eksempel da jeg bladde gjennom Litteraturhusets program for årets tre første måneder. Nå har jeg notert meg flere kvelder jeg kunne tenke meg å dra dit, jeg må bare se hvordan det passer inn med skole og jobb (oversatt: jeg kommer ikke til å dra).

Men én ting bestemte jeg meg for at jeg bare er nødt til å få med meg.
Kjersti Annesdatter Skomsvold og Agnes Ravatn sammen på scenen den 20. februar. Det er mulig at jeg akkurat nå er i en monstermenneske-boble, men det får så være. Billett er bestilt og betalt før jeg rekker lage meg en unnskyldning for å la være.

Jeg er hun med "jeg reiser alene"-skilt rundt halsen ;)

Skomsvold forrige gang jeg så henne "live".

2 kommentarer:

  1. Ho-ho...! Dette kunne jeg skrevet sjøl!
    Det er så godt hjemme i stua, med to par ullsokker på bena, te i koppen og en hund i fanget- men likevel sniker det seg inn et lite spørsmålstegn en gang i blandt, om det kanskje hadde vært fint- OG lurt!- å "ta seg ut" litt (mer..)?? Plutselig en dag ;o)

    Nyt dagen, og kos deg på Litteraturhuset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt det er flere av oss sofagriser ;)

      Slett