søndag 27. desember 2009

Innbringende bokjul

Jeg må ha vært virkelig snill i år, for nissen hadde lagt mange bokpakker under treet med mitt navn på. Familien min har tilogmed vært på antikvariat og handlet (etter ørlite oppfordring fra undertegnede), så i år lå også en bunke Richard Herrmann bøker i pakkehaugen etter å ha stått på ønskelista i mange år:

Richard Herrmann: Mine gleders by
Richard Herrmann: Over til London
Richard Herrmann: Livet med Elizabeth
Richard Herrmann: Mary Stuart og hennes verden
Richard Herrmann: Bak den sorte døren

Jeg har lest alle bortsett fra Over til London minst en gang, men dette er bøker jeg er veldig glad for at nå står i min egen bokhylle så jeg kan bla i dem når som helst.

Den andre store bolken, er signert Per Olov Enquist. Etter å ha lest Et annat liv, skjønte jeg at dette var en forfatter jeg måtte lese mer av. Og under treet lå følgende svenske pocketutgaver:

Per Olov Enquist: Kaptein Nemos bibliotek
Per Olov Enquist: Livläkarens besök
Per Olov Enquist: Nedstörtad ängel & Berättelser från de inställda upprorens tid
Per Olov Enquist: Legionärerna
Per Olov Enquist: Musikanternas uttåg
Per Olov Enquist: Magnetisörens femte vinter

I tillegg fikk jeg tre andre bøker:

Kristoffer Schau: På vegne av venner
Kristine Tofte: Song for Eirabu
Gregory David Roberts: Shantaram

Dette lover godt for mye spennende lesning i romjula og på nyåret!

2 kommentarer:

  1. Åh, for en herlig innbringende jul! Her ble det fem nye bøker - fire krim og en chicklit. Jeg er på et annet nivå enn deg, mildt sagt! ;) Men har fått en voldsom trang til å lese Richad Herrmann nå, så de havner rett på min ønskeliste også! ;)

    Linn

    SvarSlett
  2. Bare å si ifra om du vil låne veit du, jeg er gjennom den første alt :) Ellers tror jeg de er å finne i de fleste antikvariater.

    SvarSlett