tirsdag 16. juli 2013

Ferie, del 2

Årets andre ferieuke ble tilbragt i vakre Skåne hos kjærestens familie. Innimellom et relativt fullpakket sosialt program ble det likevel tid til å slappe av og bare nyte det strålende været ved poolen i hagen også.

Tradisjonen tro var sekken jeg lastet i bilen tung av bøker, mye mer enn hva jeg rakk lese, men sånn er det jo alltid. I løpet av uka rakk jeg gjennom siste nummer av Bokvennen, jeg fullførte et leseeksemplar som det kommer omtale av senere, jeg leste litt over 100 sider av neste semesters pensum, og kom godt over halvveis i Jonathan Franzens Korrigeringer. Stort mer enn det, og jeg ville blitt sett på som tidenes uhøfligste sommergjest.

I tillegg ble det en liten tur på musikkfestival, da kjæresten oppdaget at Amaranthe og Helloween spilte på Sommerrock i Svedala, bare en times kjøring unna. Må innrømme at ingen av dem faller helt inn under min musikksmak, men festival i strålende solskinn var likevel greit å ta med seg. Og bra var det, for hadde jeg ikke blitt med dit, hadde jeg ikke oppdaget The Brimstone Days. Mulig jeg er håpløst lite oppdatert og burde hørt om dem før (det pleier være tilfelle med det  meste innen musikk), mulig de ikke er kjent i Norge, men i motsetning til dem vi faktisk var der for å se, er dette noe jeg virkelig kan like.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar