onsdag 2. mai 2012

Mållinja i sikte

Jeg er nå helt i innspurten av min lengste fantasymaraton så langt.
Malazan Books of the Fallen består av 10 bøker, 10.891 sider, 3.300.026 ord, og etter sju måneder er jeg nå nesten gjennom dem alle.

Og mens jeg kjemper meg gjennom denne siste boka der blodet renner og gørra tyter ut i alle retninger, kan jo du heller lese om alvorspraten Elizabeth Bear har hatt med "speculative fiction" i Clarkesworld Magazine.
But for you, it's become an addiction. You seem to think that nothing fun can have value; that only grimdark portentousness and dystopia mean anything. You wallow in human suffering and despair, and frankly—it makes me tired.
 Etter 7 måneder sammen med the Malazans, er det lett å kjenne seg igjen i det hun skriver. Du finner hele innlegget hennes her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar