tirsdag 22. september 2009

Smak av bokhøst

Jeg hadde allerede en bunke bibliotekbøker liggende da jeg gikk på biblioteket igår. Derfor hadde jeg på forhånd reservert Märta Tikkanens bok, så alt jeg trengte gjøre var å gå til hylla med reservasjoner, registrere lånet og gå ut.

Men sånn går det jo aldri. Hylla med nyheter står strategisk plassert rett bak låneautomatene, og det er jo komplett umulig ikke å ta en titt. Og igår så jeg bare med et kjapt øyekast mange av bøkene jeg har vært nysgjerrig på i det siste.

Disse ble med meg hjem:
Ingrid Storholmen: Tsjernobylfortellinger
Agnar Lirhus: Mount Tupelo
Geir Gulliksen: Tjuendedagen
Lena Niemi: Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket
Linn Strømsborg: Roskilde
Monica Isakstuen Stavlund: Avstand2 (hvordan får man superscript i html?)

De to bøkene jeg nok har sett mest fram til i høst, får foreløpig ligge på vent. Da snakker jeg om Bjørneboe-biografien og Trude Marsteins nyeste. Men nå skal jeg først kose meg med gårsdagens fangst, som et pusterom i lesingen av alt jeg allerede har begynt på, men ikke orker fullføre akkurat nå.

2 kommentarer:

  1. Bokhøst er vidunderlig! Blåst og regn ute, tekopp, pledd og en god bok inne... Herlig!!

    SvarSlett