torsdag 29. oktober 2009

Helsprekk

Innkjøpsstopp fungerte i nesten to måneder før jeg sprakk.
Ikke kom jeg særlig mye lenger i bunken jeg allerede har før jeg forstørret den heller. En og en halv bok lenger ned for å være nøyaktig. Samtidig vokste haugen med bibliotekbøker i en annen hylle, og "forny lån" knappen i Min Mappe på bibliotekets sider har flittig blitt trykket på.

Helgen for snart to uker siden var jeg i Sverige med min svenske samboer. Som før han møtte meg aldri ville funnet på å sette seg ned for å lese ei bok. Nå har han kommet gjennom en anseelig mengde, alt skrevet på norsk. Dermed tenkte jeg at nå var det min tur til å lese på hans morsmål, og dro på bokshopping.

Kom blant annet hjem med Per Olov Enquist: Et annat liv, som jeg har hatt lyst til å lese en stund. Nå blir det på svensk. Itillegg til en liten bunke annen svensk pocket.

Dagens paradoks: Den dyreste av bøkene jeg kjøpte var likevel den jeg må fylle ut selv. En fin-fin svart og hvit skrivebok som jeg bare ikke greide la ligge.

3 kommentarer:

  1. Å, så godt jeg kjenner meg igjen! Det er så lett å plukke med seg på biblioteket. Men det verste er at de svenske bøkene hos Capris.com er så billige at det er fort gjort å trykke på bestill-knappen... Nå har jeg begynt med bookcrossing også, så da er det enda flere bøker på gang...

    SvarSlett
  2. Selv om det er litt frustrerende med de høye bunkene med uleste bøker rundt omkring, så er det deilig også synes jeg. Bare å vite at de ligger der liksom... Den nye svarte boken var helt sikkert et godt kjøp: )

    SvarSlett
  3. Jeg synes du har vært kjempeflink som har hatt kjøpestopp i over 2 måneder! Og når du først skulle sprekke, så var det jo fornuftige ting du kjøpte :D

    SvarSlett