onsdag 11. juli 2012

Bokterapi

Jada.

Jeg veit det sies man ikke kan kjøpe seg lykke, men det er verdt et forsøk, er det ikke?

Forrige uke var det enkelte ting som ikke gikk helt min vei. Jeg var sur og grinete og syntes verden gikk i mot meg. (Egentlig var problemet bare en bagatell, men prøv å fortelle det til humøret mitt...)

Og akkurat da jeg var på det sureste, kom jeg over en link til Aschehougs boksalg på nett. En bokbestilling seinere var humøret litt bedre. I dag har jeg hentet bøkene, dermed er humøret enda bedre.

Barnejegeren og Gjestene av Merete Lindstrøm fordi jeg har lest så mye positivt om henne (etter at hun vant pris, jada jada, jeg er på etterskudd), Drømfakultetet av Sara Stridsberg fordi jeg har hatt lyst til å lese den lenge, og fikk enda mer lyst til å lese den etter å ha lest Darling River før i år. Jarlefeiden av Vera Henriksen fordi hadde du spurt meg om min yndlingsforfatter på ungdomsskolen hadde jeg svart Vera Henriksen uten å blunke, og jeg hadde lyst til å se om det er noe som har gått over eller om det er der enda. Beste Noveller av Sidsel Mørck fordi jeg kunne velge mellom å betale 39 kroner for porto eller betale en tier mer for boka og få gratis frakt. Jeg synes fremdeles jeg leser for lite noveller og ti kroner er ikke en gang en sjokolade.

Akkurat nå har jeg kjempelyst til å lese alle fem, helst nå i løpet av natta. Men det er ei bok eller to som roper på meg i bokhylla fra før også, så vi får se hvem som har mest kraft i stemmen!

4 kommentarer:

  1. Bokterapi er effektivt det. ;)

    Vera Henriksen var en av mine favoritter og, men det er lenge siden jeg leste noe av henne. Du får kose deg. :)

    SvarSlett
  2. Åh, når du sier det slik...selvsagt kan lykke kjøpes! I alle fall når kjøpene materialiseres i leseropplevelse :)

    SvarSlett
  3. Lykke KAN kjøpes! Ingenting kurerer en depresjon bedre enn en saftig shoppingrunde! Bare prøv :) Grattis med kjøpene, og nyt leselykken!

    SvarSlett
  4. Lesing gjør meg lykkelig - for å lese må jeg ha bøker - for å få bøker så må jeg handle dem - så ja, bokkjøping fører til lykke ;-)

    Kos deg masse med bøkene!

    SvarSlett